מה שסמוי

הרצאות מעניינות ומרתקות מעולם הקולנוע


תתביישו לכם אחי הדוסים המעצבנים

תתביישו לכם אחי הדוסים המעצבנים                      

מכתב פתוח לאחי הדתיים הלאומיים. נכתב מלב אוהב וכואב.

 לינק למאמר החדש: סדום ועמורה ותועבה ? לא ההומואים רבותי.

סליחה על הכותרת הנוראה, אבל זה מה שבא לי לצרוח. כבר יותר מדי זמן הסיפור הזה מדליק אותי. מרתיח אותי. יש לי המון מה לומר, לא היה לי זמן לכתוב את הפוסט הזה, אבל לא אוכל לשתוק יותר.

מצעד הגאווה. זה הנושא.

הייתי נגד מצעד גאווה בין לאומי בירושלים, בגלל הפרובוקציות המיניות שכרוכות במצעד בין לאומי. ראיתי תמונות ממה שקרה במצעדים כאלו בעולם, והתמונות הללו באמת מנוגדות לאופיה של העיר ולאופיים של תושביה.
במצעד הגאווה הקודם בירושלים, צעדתי, כי אני מאמין שיש לאפשר להומואים ולסביות לחיות כאחד האדם, מבלי לשלול את זכויותיהם, ומבלי שיצטרכו להתבייש בנטייתם המינית. 

אבל כל אלו אינם הנושא המרכזי.

מרגע שנשמעו איומים ברצח, מרגע שהיה נסיון רצח במצעד הקודם, הנושא המרכזי והיחיד הוא – האלימות. אני רואה את הכרזות המופצות בירושלים המשוות את ההומואים לעמלק ויודע, כמו שאתם יודעים שאצלי בבית, בשכונה שלי, בחברה שלי מתרחשת הסתה ברורה שאינה משתמעת ביותר מפן אחד: רצח. קשה להאמין אבל זאת הסתה לרצח מסיבות יהודיות.  ואתם ?  לא רק שאינכם מוחים. אתם מצטרפים. מצטרפים בטרמינולוגיה מלחמתית. אפילו הקריאה במודעה בעיתונות, "להחלץ חֻשים לפני המחנה", מהדהדת אלימות לכל אדם דתי שמכיר מעט טקסטים. פעם אחת היא מזכירה את האלימות הקשורה למלחמת המצווה של כיבוש הארץ  ופעם אחרת היא מהדהדת למעשה הקנאות של חֻשים בן דן שערף, לפי הגמרא את ראש עשיו אחי סבו  כשזה עיכב את קבורת יעקב אבי אביו.  כאלו אנחנו ? חיות מלחמה ? חשים היה לפי המסורת חירש ועל כן הבין את המתרחש באיחור. הנה דמותה של הציונות הדתית. חירשת למתרחש, מתעוררת באיחור, ותזכר לנצח על קנאותה.

לא משנה לי ולא צריך לשנות לכם  אם ההומואים התגרו, עשו פרובוקציה. מי אמר שהתגובה לפרובוקציה צריכה להיות אלימות ? אתם חיות ? אין לכם ציווי לחשוב לפני מעשה ? אין לכם יכולת הכלה מינימלית? כאלו אתם ?  הבריון השכונתי ? מי ירצה לדבר איתכם ?

מהחרדים התייאשתי. הרבנים שלהם עכשיו מנסים לדבר נגד אלימות. מעט מידי וחלש מדי. לצערי הרב הציבור החרדי מונהג על ידי מנהיגים שאינם מנהיגי. הם כנראה גדולים בידיעתם את התורה אבל קטנים מאוד בהבנתם אותה.  הם לא רואים את עצמם שייכים לעם ישראל הכללי. הם דואגים לאינטרסים שלהם בלבד. הם לא שייכים אלי.

אבל כשרבני יש"ע, ורבני הציבור הדתי לאומי הצטרפו למהומה, עלה לי הדם לאזניים.

רבותי, רבני יש"ע וכל רבני הציבור הדתי לאומי, שמתיימרים להיות שייכים לכלל ישראל, לדבר אליו. להנהיג אותו אפילו. הצטרפתי למאבקכם בהתנתקות. היא נעשתה באופן לא הגון, ואפילו מרושע. הזדהיתי עם הזעם שלכם כשהפכו אתכם לשקופים. כשהסיתו נגד זכויותיכם האנושיות. כשניצלו את העובדה שאתם מיעוט כדי לגרש אתכם מבתיכם בלי לדאוג לכם, ובאופן שאינו ראוי במדינה דמוקרטית. דיברתם אז בעלבון על כך שלא מדברים אתכם. שלא מתחשבים בכם. הקמתם תנועה של דבור- פנים אל פנים. הבנתם שאלימות נגד מיעוט היא דבר מתועב. השתתפתי בהפגנותיכם ואף סיקרתי אותן לעתונות מתוך אהדה והבנה רבה. כעסתי איתכם כשהמדינה הפרה את זכותכם למחות. עצירת ההפגנה בכפר מימון היתה שערוריה שקשה לתאר.
ועכשיו איפה אתם ? מצטרפים לכוחות אלימים שמתנגדים לזכות המחאה של ההומואים והלסביות ? אל תאמרו שלא הצטרפתם. כשאתם מצטרפים לתנועת מחאה בלי למחות על האלימות הנוראה הצפויה בה, אתם שייכים לאלימות. היא נדבקת בכם. זכותכם להתנגד למתן זכויות להומואים, אבל הנושא כאן הוא קודם כל הסתה לרצח.
אגב. אתם דורשים לשלול מן ההומואים לא רק הזכויות שלהם אלא אפילו את הזכות הבסיסית שלהם למחות ולהגן על זכויותיהם. אפילו מזה אתם שוללים אותם ?
"יהודי לא מגרש יהודי", צעקתם. לגרש אסור ולרצוח מותר ? איפה תחושת ה"אחים" שדברתם עליה ? איפה היא עכשיו ?

"העוז והענווה" אתם קוראים למצעד שלכם. יאללה יאללה. יאללה יאללה. עוז וענווה. איפה הענווה שלכם ?
אני מודה לרב שמואל אליהו, שאני משוכנע שאני חלוק עליו באלף דברים לפחות, שהוכיח מה היא יהדות אמיתית כשנפגש עם נציגי הבית הפתוח והביא למפגש את ביתו כדי שתראה שמדובר בבני אדם. הוא לא הציל את כבודכם כי לצערי עדיין הוא היוצא מן הכלל שמעיד עליכם.

חשוב לומר שאתם יהודים שומרי מצוות על פי דרככם. 
היהדות היא  רב קולית. ניתן למצוא בה צבעים שונים לחלוטין. בית שמאי ובית הלל לדוגמא. "גדולה נקמה שניתנה (נכתבה) בין שתי אותיות (שמות ה')"אומרת הגמרא. "שנאמר: אל נקמות ה'". מי שרוצה לבחור בדרך אלימות יכול לקרוא את סיפור פנחס, סיפור עמלק, האיסורים השונים. סיפור אליהו ששחט את 400 נביאי הבעל. בהחלט אפשר.

ויש דרך אחרת. דרך של אחווה. של שלום. של אהרן שהיה אוהב שלום ורודף שלום. של הלל שאמר, מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך. אתם בחרתם להצטרף לדרך של האלימות והשנאה, של השנאה והתיעוב, של האלימות. לא מחיתם רבנים יקרים כאשר בשמו של האל אנשים נקראים לרצוח !  לא מחיתם. לא זעקתם. לא קרעתם בגדיכם. לא תוכלו לנקות את עצמיכם בעגלה ערופה רבנים יקרים. דמו יהיה על ידיכם. כהנים שבכם לא יוכלו עוד לעלות לברכת כהנים שהרי למדנו שכהן ששפך דם אינו נושא כפיו. "בפרישכם ידיכם אעלים עיני מכם" אומר האל, "ידיכם דמים מלאו". לא תוכלו לברך עוד את הקהל שלכם. לא תוכלו לעמוד בפניו ולדבר על ניואנסים דתיים, והקפדה נוספת. דמו של החלל יהיה על ידיכם.  

ההסתה לרצח בנוסף על היותה רצח, היא מהווה חילול ה' נורא. בגללכם קושרים היום יותר ויותר ישראלים את אלוהים עם אלימות.  החרדים המשתוללים מזכירים לנו חיות שריח דם באפם. במקום שיש חילול שם שמים, מוחלין על כבודו של הרב כדי להציל את שם ה'. הנזקים של סיפור המחאה שלכם עוד ימשיך שנים רבות. 
רבנים יקרים. אני רוצה להתעמק בדבריו של הלל. הוא אמר "מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך, זאת התורה כולה, ושאר פירושיה לך ולמד". לך ולמד הוא אמר לאדם שרצה להתקרב ליהדות, ואני אומר זאת לכם. לכו תלמדו. תתחילו מההתחלה רבנים יקרים. למה ? כי למדתם את התורה על בסיס רעוע. על בסיס של גאווה ויהירות. הייתי מציע לכם ללמוד שוב את הבסיס. המשמעות של ואהבת לרעך כמוך, ומה ששנוא עליך אל תעשה לחברך היא שאתה לא היחיד בעולם. שיש כאן עוד אנשים, והם זכאים ליחס של אהבה והתחשבות. זאת ענווה אמיתית. לא ענווה מזוייפת ושקרנית של אנשים שמתנועעים חזק בתפילה, עוצמים את עיניהם וחולמים על מות קדושים לאויבים שלהם. אלו אינם ענווים. הם רשעים.

רבנים יקרים, אני אוהב אתכם ולכן כל כך כועס עליכם. שיבשתם הכל.
מעניין למה אתם כועסים על ההומואים כל כך. הם עקרו אתכם מבתיכם ? אולי כמו שנהגו ביהדות תבדקו קודם את החטאים שלכם עצמיכם ? טול קורה מבין עיניך, רב יקר.  האם ביערת אצלך בבית את הלשון הרע והרכילות ? כיבוד הורים ? "ולא תשא את אחיך בלבבך ?" האם ניקיתם את עצמכם מן היוהרה ומתאוות הבצע ? האם עורכי הדין הדתיים נמנעים מלשקר בכל אופן ועניין ? שכחתם הכל. רבנים יקרים. שכחתם מה זה להיות מיעוט נרדף. שכחתם מה היא דרך הדברות. מה היא דרך קירוב.

אם אתם חושבים שהאלימות שאתם זורעים לא תחזור כנגדכם אתם טועים. האלימות היא מלאך משחית. מרגע שנתנה רשות למשחית אינו מבדיל בין צדיק לרשע. כמו האש מארבע אבות נזיקין, היא מתפשטת ועלולה לשרוף גם את מי שהצית אותה.

ואם נעזוב שניה את ההסתה לאלימות. האם זה המאבק החשוב רבנים יקרים ? האם המאבק בהומואים ובלסביות הוא מה שיציל את דמותה של המדינה ? התשובה היא לאו מוחלט. הבעיה המאיימת היום על ישראל היא התפשטותה של תפיסת עולם מערבית חומרית (שפושה לא מעט גם בציבור הדתי שלכם). היא מגובה על ידי כספי ענק של תאגידים רומסי אדם. היא מוחדרת על ידי עולם הפרסום והטלוויזיה. היא אפקטיבית להפליא.  גם המאבק בחומרנות לא יוכל להיות אלים. הישראלים לא רוצים להיות מחוברים לאלימות משולחת רסן. הם גם לא קונים את החרטא של "העוז והענווה". הם שומעים היטב את היהירות הגלומה בה. מה שחסר בעולם היום זה לא אלימות ולא יוהרה ולא כוחנות.  מזה יש המון בכל הכיוונים. חסרה אהבה. חסרה הדברות. חסרה אכפתיות. חסרה אחווה. זאת התשובה לעולם החומרני המנוכר שאנחנו מוקפים בו.

מה עובר עליכם בעצם ? האם באמת הבסיס חסר לכם ? או שאולי משהו התעוות ?

האם זה הפחד מן המיניות שנוצר מן הפורטניות החרדלית החדשה ? האם זה בגלל תחושת המשבר ואבדן הדרך ? האם קרה לכם מה שקורה ללא מעט קרבנות- שהם מאמצים את תפיסת העולם של התקפן ? בתורה, עבדות מצרים, טראומה קשה שמצווה עלינו  זהירות בכבודם ובשלומם של הגרים והעבדים. האם לכם קרה ההפך, והטראומה הקשה הפכה אתכם לאלימים ? אתם שקוראים לישראלים להשלים עם העובדה שנצטרך לחיות עוד שנים רבות על חרבנו,  צריכים להוכיח כי האלימות שבמאבק עם הפלסטינאים אינה מחלחלת לכל ארחות חיינו. כרגע זה נראה שאתם מוכיחים בדיוק את ההפך. שהמאבק בפונדמנטליזם האיסלמי הופך אותנו לפונדמטליסטים בעצמינו.

האמת היא שלי יש את חשבון הנפש שלי. עליו יש לי אחריות. לגבי חשבון הנפש שלכם ?  אני לא צריך לעשות אותו. אני כבר לא חש ממש שייך אליכם. הרחקתם אותי ממעגל המזדהים הרחב שלכם. ודאי הרחקתם עוד רבים. את חשבון הנפש שלכם אתם צריכים לעשות עם עצמיכם אם חפצי חיים אתם.

יכולתם להפוך את מצעד הגאווה הזה לראשית התקרבות. ראשית דיאלוג. להפתעה. לריענון מחשבתי. יכולתם להפוך את היום הזה ליום של תיקון של חטאי כבדי משקל: שנאת חינם, הסתה, פירוד.

האם מישהו מכם, רבנים וקהל קדוש, חשב לרגע לצאת מן העדר ? לצאת נגד השנאה ? אולי אפילו חס ושלום לבוא למצעד במסר של אחווה וקירוב ?  או שמחשבה מקורית לא נקוטה אצליכם.

תודה לך הרב אליהו על שהיית חריג בסיפור נורא זה.

אני אגיע למצעד. אם אפגע- יהיה דמי על ידיכם.

באהבה ובכאב ובכעס רב

אהרן

36 תגובות ל - תתביישו לכם אחי הדוסים המעצבנים

  1. וזתם מסקרן אותי לדעת האם אילו היה מדובר בפלשתינים גם אז היית מדבר אליהם באהבה ובכאב או שמא תגובתך הייתה אחרת.

    מה שנוגע אלי – אני סבורה שיש לנקוט אמצעים זהים באותו סוג של מהומות. הם הולכים לפגוע בבני אדם? – צריך לירות בהם ודי.

  2. האמת היא שגם הסיפור עם הפלסטינאים כואב. כואב לי על החיים הדפוקים שלהם, גם אם להם יש 90 אחוז אחריות על הסיפור או שמונים או לא משנה כמה. יש שם כאב, וצער, שלא מונע ממני מלהגן על עצמי.
    בגדול, אני צריך לרסן את עצמי בסיפור הזה של החרדים כדי לא להגרר לשנאה. כדי לא לירות בהם. מי זה בהם ? בכל המפגינים לירות וזהו ? ערימות של מאות גוויות ? לא. די בהרג. די לאלימות. מי שיתקוף אותי יחטוף כמיטב יכולתי. זה אשר ינסה להרוג אותי, אעצור אותו במינימום הנדרש.
    אבל מעבר לזה, החרדים הם אחי, ואני חש אחריות כלפיהם. הדתיים הלאומיים קרובים אלי עוד יותר לכן מרגיזים אותי פי כמה. ציפיתי מהם ליותר. מהפלסטינאים לצערי הציפיות שלי הולכות ויורדות.
    לתומכים תודה. ולאלמוני ששלח אותי לגיהינום. אם אלוהים היה כמוך (וודאי לי שלא) הייתי בוחר להשרף באש הגהנום מלאכול מצלחתו. אני למדתי- מה הוא רחום וחנון אף אתה רחום וחנון. ודע לך. ריקוד מה יפית, הוא ריקוד מהשכל. אתם לעומת זאת הרגזתם אותי ממש.

  3. מספרים לי שיש רבנים שדיברו נגד. אפילו בתקשורת. תודה לכל אלו. אלו שדברו בבית אבל לא יצאו החוצה, שידעו שכשהם נחשבים מנהיגי ציבור, השתיקה שלהם רועמת כתותחים של ממש.
    ולהבהיר גם שההסתה לרצח, הם "לא חושבים "שמישהו עלול לרצוח. אבל זה שהם לא חושבים לא מנקה אותם מאחריות. מי שמניח אקדח לפתחו של מטורף שלא יתפלא אחר כך.
    מחה תמחה את זכר עמלק. אלוהים. הם השתגעו.

  4. אהרון
    תודה על שהיית לי לפה.
    לצערי המורכבות שמעמיד הצירוף של הומופוביה עם לאומנות וניאו פגניות מתנחלית אינו בר הכלה בעולמם המתפרק של אחינו בני המגזר הדתי לאומי
    תראה איזו התנגדות יש לתפלת נשים…המחסום הוא עוד בקולה של האישה…

    רק השמעת קול כמו שלך תשנה את עמדת הרבנים השפויים ותמתח את יריעת האוהל גם עבור מי שהיום הם נדחים ונרדפים.

    ישר כחך בשבילי זה נאום גרוסמן 2

    ישראל, תפתחי כבר את עיניים

  5. אתמול הקשבתי לשיחות מלתחה בברכה – הגיהנום של ההומופובים. מישהו אמר – בטח גרוסמן יהיה במצעד – ומסביבו צחוקים גסים של אנשים עירומים במקלחות. הרגשתי מרחק נוראי ובלתי ניתן לגישור. לרגע חשבתי – למה לא אצטרף גם אני – אהיה קצת החיה שבי. אצחק על כל מה שהוא לא אני, ואהיה אחד מכולם. כמה קל לצלול אל ים השנאה. וכמה בודד ומורכב להיות מחוצה לו.
    תודה אהרון על דברים אמיצים. רון.

  6. יש להתחיל בהסבר ש"גאווה" זה הרגש שמתקבל בעקבות פעולה מוצלחת להשגת ערך בו חפץ האדם. מכאן, יש להסביר לילד (וגם להרבה מבוגרים) שהשימוש ב"גאווה" בהקשר של הפגנת ההומוסקסואלים לא נכון ונעשה במכוון כדי ליצור רושם שקרי שיש דבר מה חיובי במיוחד בהיות אדם בעל אוריינטציה מינית הומוסקסואלית.

    יש בעיה עם אנשים הטוענים להיות שמחים בחלקם (=גאים) וההופכים עולמות כדי לכפות על אנשים בסביבתם לחזות במעשים, שבכל הקשר המתחייב מהגיון ישר, מן הראוי שיעשו בהקשר פרטי ואינטימי לחלוטין.

    הכפיה ובוטות המעשים בפרהסיה בהפגנות כאלה, יותר מכל דבר אחר, חושפים את השקר שלא מדובר כאן בגאווה ושאין מדובר באנשים השמחים בחלקם.

  7. יש להתחיל בהסבר ש"גאווה" זה הרגש שמתקבל בעקבות פעולה מוצלחת להשגת ערך בו חפץ האדם. מכאן, יש להסביר שהשימוש ב"גאווה" בהקשר של הפגנת ההומוסקסואלים לא נכון ונעשה במכוון כדי ליצור רושם שקרי שיש דבר מה חיובי במיוחד בהיות אדם בעל אוריינטציה מינית הומוסקסואלית.

    יש בעיה עם אנשים הטוענים להיות שמחים בחלקם (=גאים) וההופכים עולמות כדי לכפות על אנשים בסביבתם לחזות במעשים, שבכל הקשר המתחייב מהגיון ישר, מן הראוי שיעשו בהקשר פרטי ואינטימי לחלוטין.

    הכפיה ובוטות המעשים בפרהסיה בהפגנות כאלה, יותר מכל דבר אחר, חושפים את השקר שלא מדובר כאן בגאווה ושאין מדובר באנשים השמחים בחלקם.

    ודרך אגב, אשמח אם אי פעם מי מהאינטלקטואלים יפרט אילו זכויות מגיעות להומוסקסואל בגלל היותו הומוסקסאל.

  8. אני חושב שזכותו של הומו לחיות בלי שהוא צריך להתבייש, בלי שקוראים לו בהמה, בלי שמכנים אותו עמלק ומסיתים להרצחו. זכותו של הומו וזכותה של לסבית לחיות עם בני זוגם ולזכות בתנאים שלהם זוכה כל זוג נשוי. זכותם שלא כל אידיוט ישלח אותם לטיפול נפשי. זכותם לצעוד כמו כל מיעוט אחר. זכותם לחיות בגאווה המנוגדת לבושה שמנסים להדביק להם. לחיות באופן חופשי ככל האדם, בלי שיגידו להם שלא צריך לראות אותם. אותן זכויות כמו שלך.

  9. זכותו של אדם לנהל את חייו כהומוסקבסואל או לסבית לא מוטל בספק. אך יש לזכור כי בין זה להתנהגות בוטה בציבור יש הבדל רציני ובקצרה, הראשון לא נותן לגיטימציה לשני.

    יציאת ההומוסקסואלים מהארון מוזנת מנסיון נואש לשכנע את העולם שלהיות הומו זה בדיוק כמו להיות הטרוסקסואל; שזה גם "נורמאלי".

    אך לא כך הוא וברגע שהטיפול בנושא יצא מנקודת מוצא כזו, ייטב לכולם, הטרוסקסואלים והומואים כאחד.

    ודע לך שאיני מחזיק בדעה שהומוסקסואל=לא מוסרי.

  10. המושג נישואים מניח קשר בין גבר לאשה וכל נסיון לשנות את הגישה הזו מוטעה ביסודו ומועד לכשלון משום שאינו לוקח בחשבון את טבעו של התא המשפחתי והחשיבות חסרת התחליף לקיום האלמנט הגברי (אבא) והאלמנט הנשי (אמא).

  11. דבריך זועקים את הזעקה הבוערת בעצמותי.
    מי יתן וישכילו כל הנוגעים בדבר ההסתה לעצור לפני שיהיה מאוחר ולזעוק לקירוב הלבבות.
    אולי אז יבנה בית המקדש.

  12. ברגע שתבין שהקביעות האלה שלך (יש להתחיל, ויש להסביר ויש בעיה וייטב לכולם ו"ברגע שהטיפול בנושא ייצא" ומה ש"המושג נישואים מניח" (או לא) – הן קצת פחות אבסולוטיות ממה שהיית רוצה לקוות – נוכל אולי להתחיל איזה דיון בענין.
    כל עוד שהמצב הוא כזה שצריך לשכנע ניאנדרטלים כמוך שלהיות הומו זה בסדר גמור, ושיש טונות של הומואים ולסביות שהם יותר "נורמאלים" ויותר "נורמטיבים" מהרבה מאוד סטרייטים שאני מכיר – כל עוד זה ככה, אז כנראה שלעשות מצעד גאווה זה דבר ממש לא מיותר.

    ושמתי לב שהמונח "גאווה" זה משהו שכל ההומופובים נורא נהנים להטפל אליו. לא חקרתי את שורש הביטוי ואני לא יודע של מי הקופי. אבל זה פשוט סמל של ההבנה שבלהיות הומו אין מה להתבייש. פשוט ככה. אולי לא בהכרח אנחנו גאים שאנחנו "גאים" (המונח הזה השתרש מאוד חזק, אתה רואה – אפילו בכינוי הרשמי שלנו…), אבל אנחנו בטח ובטח לא מתביישים בזה. אז אתה יודע מה – אל תקרא לזה מצעד גאווה (שהתקבע בכל העולם). מצידי אתה יכול פשוט לכנות את זה מצעד נוכחות. ככה זה בסדר?

    ולגבי המועדות לכשלון של נישואים חד מיניים – הצחקת אותי. בדקת פעם מה אחוזי הגירושים בקרב סטרייטים?

  13. איפה קראת שאמרתי שיש להתבייש בלהיות הומו??? על זה נאמר "על ראש הגנב…"

    ואם הזכרת ניאנדרטלים אז הרשה לי ללמדך שהמושג GAYS באנגלית משמעותו "עליז" ולא גאה.

  14. אהרון יקר,
    הווה מתלמידיו של אהרון – אוהב שלום ורודף שלום.
    אני מודה לך שהצלת את כבוד המגזר,
    שבחרת להשמיע קול נדיר וכל כך פשוט ונכון.
    קול שמזכיר לנו את עיקר התורה שלנו
    "ואהבת לרעך כמוך".
    אני גם מודה לך על התמיכה שלך בנו,הקהילה ההומו-לסבית,
    כבר בשנה שעברה התרגשתי כל כך לראות אותך איתנו, עם בלון סגול ועם סטיקר שכתוב עליו "גאה להיות דתיה", כל כך מחמם את הלב, כל כך מרגש, וכל כך נותן תקוה.
    להתראות במצעד, אהרון

    ותודה בשם כולנו

  15. אתה כותב בצורה מאוד ברורה שלהיות הומו זה להיות "לא נורמאלי".
    אתה קובע נחרצות שהשימוש במונח גאווה הוא "שקרי" ומטעה במכוון.

    תן לי להסביר לך משהו מאוד בסיסי: יציאה מהארון היא קודם כל, לפני כל המצעדים (או אחריהם) משהו מאוד אישי. מאוד מאוד אישי. זאת קבלה של אדם את עצמו. כמו שהוא. זה פתאום משהו מאוד שלם שנוצר, פתאום קוביה ענקית באישיות שלך נופלת למקום שלה. אז על ההשלמה הזאת מותר לשמוח.
    ואפילו אתה בעצמך מתאר גאווה כ"להיות שמח בחלקך". אז מה הבעיה שלך בעצם??

  16. אני נסער מאוד ממה שקורה כאן. משהו באלימות שיש באוויר, ובדיכוי, ובאוטומטיות, מקומם אותי בצורה שקשה לתאר. כאילו כל השדים יצאו החוצה והם חוגגים, ומה שיותר כואב, שזה המגזר שלי שמשתולל ככה. אוציא מחר פוסט חדש בנושא. והיי אביגיל. שמחתי להיות אתכן, רק שעשית לי אאוטינג. לא כולם ידעו שאני דתיה 😉

  17. קשה לנשום קשה לחשוב, קשה לאהוב בימים אלו.
    רק לחבק את הילדים ולתהות – לאיזה מן עם ועולם הבאנו אותם?
    דבריך הם קרן אור באפלה גדולה.
    תדה לך על היותך.
    תודה לך שתצעד איתנו.

  18. האמירה "לא נורמאלי" אינה שלילית בהכרח. כל גאון או אלוף נכנס לקטגוריית ה"לא נורמאליים". ההומוסקסואליות, כנטייה מינית היא לא נורמאלית פשוט כי הנורמה היא נטייה הטרוסקסואלית.

    איני בז לאף אדם, הטרוסקסואל או הומוסקסואל. יש לי מספר מכרים הומוסקסואלים ובת זוג לשעבר שהיתה, במוצהר, לסבית לפני מערכת היחסים שלנו.

    אין לי ספק שיש בין ההומואים והלסביות, כמו בכל קבוצה אחרת, אנשים טובים, מוצלחים, יצרניים, תורמים, אוהבי המדינה וכאלה שאינם.

    אך ההעדפות המיניות שלכם אינם מעניינו של הציבור הרחב. לפחות לא ברמה של מצעד פרובוקטיבי שיכפה על כל אחד בסביבה חשיפה להתנהגות בהמתית.

    אין, ולא מגיעות לכם זכויות בגלל ההעדפות המיניות שלכם. כמו שלא מגיעות זכויות להטרוסקסואל בגלל היותו הטרוסקסואל. לשניהם זכויות שוות מעצם היותם בני אדם.

    הקשר שעושים ההומוסקסואלים בין צורת חייהם לגאווה מוטעה ומטעה כמו שאין קשר בין גאווה להיות אדם הטרוסקסואל, גבוה, בלונדיני או שמנמן.

    ההשלמה שלך עם היותך הומוסקסואל כפי שכתבת היא דבר יפה ונראה לי שאם יותר אנשים יגיעו למצב כזה עם עצמם, לא יהיה צורך במצעדים.

  19. אהרן, כאן מדובר בדמות הפרהסייה של מדינת ישראל, והסמל שלה ירושלים. אין ביהדות דעה המתירה חיי אישות הומופובים, התורה קוראת לזה תועבה, ומיעוט חולים במקום ללכת לטיפול פסיכולוגי הפכו אותה לסמל. איני יכול להתנגד לכך שיחיו בביתם בצורה הנראית להם (אולי אפילו אני מוכן להתפשר ולתת להם זכויות של אנשים נשואים למרות שזהו וויתור ענק על עקרונותי) אבל שייכפו עלי ברחובה של עיר לראות את מעשיהם? האם לכל דבר עלי להסכים? מחר הזונות, או להבדיל הנודיסטים יירצו לערוך מצעד למען עקרונותיהם גם אז עלי להסכים?
    נוסו דרכים חוקיות, הסברתיות וכו', שיעבירו את המצעד למקום פחות פוגע, זו היתממות לבוא לפני קרני השור לנפנף במפית אדומה ולהתפלא שהוא נובח.

  20. בעד, נניח, מצעד תמיכה של אנשים שרוצים לעשות את זה עם חיות, או למשל בעד גלוי עריות (אח ואחות וכו') ?

  21. יאיר. הם לא כופים עליך לראות את מעשיהם, כמו שאתה לא כופה עליהם לראות את מעשיך. הם רוצים לצעוד כדי לזכות בשוויון זכויות. זאת כל הצעדה שלהם. התורה קוראת לעוד כמה מעשים תועבה, ואתה לא מקים עליהם הפגנות. פירוט קצר יש בפוסט החדש שכתבתי.
    וכאן אני מגיע למר קו היקר. יאיר טוען שהמצעד הוא נפנוף בפני השור. האם אתם שוורים ? לו היה מצעד תמיכה באחים ואחיות שרוצים לקיים יחסי מין לא הייתי נבהל, הייתי מסביר לילדי מה האנשים האלה רוצים ומה דעתי על כך ? לא הייתי משתולל. לא שורף פחי אשפה ולא נעליים. יחסי מין עם חיות, אם אתה שואל נורא ברצינות ובאמת חושב שההשוואה במקומה- הם יחסים פסולים כי אינם בהסכמה ועל כן פסולים. ושוב, קרא את רשימתי הבאה ותסביר לי למה אתה לא מוחה נגד הבנקים שמתפרנסים מתועבה.

  22. בשום מלה ממה שכתבתי לא היה ניתן לדלות מידע על מה שאני חושב. העליתי שאלות, אתה יכול להניח ששואלים לפעמים באמת ובתמים.
    והאמת, זה היה באמת ובתמים, להבין את העמדה שלך, למרות שאני מתנגד לה.
    אז אני לא תשפט אותי לכאן ולכאן.

    לא ראיתי דתיים לאומים ששרפו פחי אשפה. השתוללות זה בעיני המתבונן, להפגין נגד, זה לגטימי ביותר.

    שוב, לא טענתי שזה בהחלט בר השואה, ואם תשים לב פתחתי במה הקוים האדומים שלך. אבל בכל זאת:
    אתה טוען שיחסים עם חיות אינם בהסכמה, וכשאתה אוכל אותם – זה בהסכמה ? (וקבל התנצלותי המלאה אם אתה צמחוני).

    ולגבי "למה אתה לא מוחה", איך אני אמחה נגד הבנקים אם לא הובא לידיעתי שהם מתפרנסים מתועבה (אלא רק מריביות עם מקדם יפה ) ?
    בכל אופן, אני מוחה (באותה צורה כלפי דברים אחרים, שזה בעקר, במדיה או פרונטלית ), ואם אכן הבנקים מתפרנסים מתועבה, כמו הטלויזיה, למשל, או חברות הבגדים, אני מוחה גם מוחה.

  23. אם התלהבתי יתר על המידה, קבל התנצלותי. על כל פנים, התייחסתי לטענתו של יאיר בנוגע לסמרטוט האדום והשור. יחסי מין שונים מאכילה. כשם שאנחנו לא אוכלים את מי שאנחנו מקיימים עמו יחסי מין, כך איננו מקיימים יחסי מין עם מי שאנחנו אוכלים אותו. זה לא קשור להומוסקסואליות. באמת צריך להסביר הכל מחדש ? באמת אתה לא מבין שיש אנשים שמקיימים יחסי אהבה ואינטימיות רק עם בני מינם ? שלעולם לא יוכלו באמת לחיות חיי שיתוף ואחווה עם בן המין השני ? האם השאלה לא כללה התרסה אלא באמת מחקר בסיסי ? דבר עם הומו כל שהוא שיחה פתוחה ותבין מה עובר עליהם.

  24. אין צרך, משום שלא דברתי על כך כלל ועקר.

    אני הלכתי צעד קדימה ושאלתי את שאלותי, והסברתי מאיפה זה מגיע.
    ואתה צודק יחסי מין שונים מאכילה, אכילה זה להרוג אותו ואז לאכול אותו (כמובן בהסכמה), יחסי מין, הוא עוד ממשיך לחיות, ומי יודע אולי הסוסכלב.. אפילו נהנה (השופט אמינוף, שם שם)

  25. וחוש ההומור מושך אותי לתוך הדיון.
    הריבית של הבנקים שאוכלת את חייהם של העניים כאן בארץ, כפי שכולנו יודעים, זאת הריבית שישעיהו מכנה בשם תועבה. למה הציבור הדתי נטפל להומואים דווקא ? התועבה שלהם לא פוגעת באיש. העובדה שהדתיים תופסים את קיומם של ההומואים כפוגע מלמד רק על הדתיים. המצעד עצמו מה הוא עושה לירושלים ? תסביר לי את זה. מה קורה לקדושתה של ירושלים ? איך הוא מתחלל ? ואהבת לרעך כמוך חולל מזמן, ומה ששנוא עליך, נשכח, למרות שאלו הם עיקרי התורה. לא יחסי מין הומוסקסואליים. אתה שלם עם ההתלהמות של המגזר שלנו ?

  26. "במעגלי צדק".
    התקשרת אוהבת להבליט את שרוצה להבליט, וכך הפגנות או פעולות למען דברים חברתים, לא ממש עולים לידיעת הצבור.

    "הדתיים" (מי אלה), לא בהכרח תופסים את קיומם של ההומואים כפוגע בעצמם.למרות שמצעד זה משהו שונה. מה שכן על יחסים הומוסקסואלים, יש לאלהים מלה או שתים לומר.

    מכיון שקדושה טומאה וכדו', הוא ענין מטפיזי, קשה לי להצביע לך על המולקלות שנשרפות וצועקות אוי, כתוצאה מהמצעד.

    ואהבת לרעך כמוך וכו', אינם עקרי התורה, אלא דברים בהחלט חשובים. או שהשמיטו אותם במכוון וזה הדבר ה 11 כמו השליחה ה13 ?
    בכל מקרה בגישה היהודית, ואהבת לרעך כמוך- רעך במצוות.

    ואגב, לנפנף ב"ואהבת לרעך כמוך" זה כמובן אחרי שנפנפת בעוד כמה דברים שכתובים קודם.

    ולגבי התלהמות, אם לא שמת לב, גם אתה מתלהם.

  27. זהו הבסיס. מכאן יוצאים הלאה. אני משוכנע שאתה מסכים איתי. מעגלי צדק, עשיתי כל שיכולתי כשהייתי עיתונאי להבליט את מעשיהם ולחצתי לפרסום מאמרים עליהם. אני לא מבין למה רבני ישע רוצים להביא מאתיים אלף איש מול ההומואים ולא מול המעסיקים שפוגעים בזכויות העובדים שלהם. זה כואב לי מאוד. אני רואה את האנרגיה האדירה של הציבור הדתי. אני רואה את הפוטנציאל שלו. אני רואה את מצבה המקולקל של המדינה, של התרבות. הציבור הדתי יכול היה לעשות המון לטובת המדינה. לטובת התרבות שלה. למעמדה הרוחני. במקום לעשות את זה הוא מבזבז את כוחותיו על לבוי שנאה. איפה "באהבה ובאמונה"? איפה זה ? אני לא מתלהם. הטיעונים שלי מדוייקים נקודתית. אני כועס מאוד, וחבל. יקח לי זמן להרגע, אבל תבין- מסיתים כאן לרצח. לא פחות. מסיתים לרצח. מה אני אמור לעשות ? לחייך ? לדבר בשקט ? אני רואה את הציבור מונהג בצורה לקויה ועיוורת לעימותים שמלבים שינאה. תבין הציבור הדתי הוא הציבור שלי. זה שובר את לבי ההתנהגות שלו וההתנהגות של רוב המנהיגים שלו.

  28. http://www.moreshet.co.il/web/shut/shut2.asp?id=79912

    ב. יש לי בקרת על כל מיני דברים, גם על כאלה שנוטים לראות בצבור הדתי, יחידה אורגנית אחת.

    ג. אם ישנה הסתה לרצח, (איני טוען שאין, משום שאיני יודע), אז זה חמור מאד, מדוע המשטרה לא חוקרת את המסיתים ? זה התפקיד של המשטרה. אז בעצם יש לך פה בקרת גם על המדינה.

  29. כשקוראים לך עמלק, מדברים על פנחס הכהן, ורבנים חותמים על מודעה שכותרתה נצא חושים, צריך לדעת קצת מקרא, ולרצות לחבר את החוטים. תתפלא, אבל מהמדינה יש לי פחות ציפיות משיש לי מרבנים ובמיוחד הרבנים שלנו. אלו יודעים היטב מה מתחבא בתוך הטקסט והם צריכים לעשות הכל כדי למנוע "רצח בשם ה'".

  30. סתם שתדע שאף אחד מהמחנה הדתי לאומי לא איים ברצח…. קצת הגזמת…..
    אני יגיד לך את הדעה שלי…..
    אין לי בעיה שיהיו הומואים ולסביות כמו חול הים… שיעשו גם מצעד…. רק לא בירושלים… מה כל כך דחוף לפגוע בשלושת הדתות ולעשות דווקא בירושלים???.??…

  31. ולהיראות כ"יפה נפש" ועוד דן בפסיכולוגיה עמוקה על מעשי סדום ועמורה אבל גם אנשי סדום היו צדיקים ממש כמוך מכניסי אורחים וסובלנים אך בזמן הנכון גם חתכו את הרגליים גם הם היו מבינים בדקויות עד שעל מקרה של פצוע חיבוהו לשלם על הקזת הדם שעשה לו חבירו ממש כמוך… את כל הדברים הכי פחות אנושיים והכי פחות מובנים הם הבינו… עם הרבה פרשנויות אבל את הדברים המינימליים שנדרש מאדם להתנהג כאדם את זה הם ואת לא מבינים.
    שאסור לאדם ליסוע באדום בלילה כנראה שאתה לא מבין אבל שמותר לאדם להיות יותר גרוע מבהמה את זה אתה מבין………..

פרסם תגובה