מה שסמוי

הרצאות מעניינות ומרתקות מעולם הקולנוע


סדום ועמורה, ותועבה ? לא ההומואים רבותי.

1.  החרדה החרדית מן ההומוסקסואליות די ברורה לי. הם מדברים על בהמיות. אבל במשכב זכר אין יותר בהמיות מבכל מין הטרוסקסואלי. למה לא יודו החרדים שכל האקט המיני נתפס בעיניהם כבהמי. הבעיה היא שהעובדה שהמיניות אצל הומואים שונה מושכת תשומת לב אל היסוד המיני, ועל כן החרדה הגדולה. אני זוכר שבהיותי נער דתי התברר שלאדם מסויים נולד ילד מחוץ לנישואין. השוק היה גדול לא בגלל שהוא "עבר עבירה" אלא בגלל שכל עוד אתה נשוי, הילדים שלך נולדים "מן הנישואין". כאשר הם נולדים מחוץ לנישואין אנחנו צריכים לדמיין איך הוא עשה את זה.

2.      ההומוסקסואליות כל כך מאיימת על החרדים מעוד סיבה פשוטה. הם חושבים שהם שולטים במיניות, על ידי כך שהם מפרידים בין גברים לנשים בכל אירוע ובכל מקום. הבעיה שלהם היא שהם לא יכולים להפריד בין בני אותו מין. הפסיכולוגים המתמחים בטיפול במגזר החרדי יודעים לספר שההומוסקסואליות בישיבות נפוצה מאוד. אין להם שום דרך טובה למנוע זאת. ההומוסקסואליות נתפסת בעיניהם כמפלצת דמונית שאי אפשר לעצור אותה. 

3.      רוצים לדבר על התעללות מינית במוסדות החינוך שלכם ? לא הומוסקסואליות, התעללות. הציבור החרדי משתיק קרבנות התעללות באופן עקבי. גם סיפור הרב קופולוביץ', ראש ישיבת נתיב מאיר כמעט הושתק על ידי רבני הציונות הדתית. השתקה שפגעה קשה מאוד בקרבנות ההתעללות. ההשתקה זאת התועבה, רבותי.  זאת התועבה.

4.      האם הומוסקסואליות היא הבעיה שלכם היום אחי הדתיים לאומיים היקרים ? כתבתי על זה כבר אבל אני רוצה להוסיף בפשטות. אתם מתנפלים על ההומואים כי אתם רוצים נקמה, רוצים מפגן כח אחרי ההתנתקות ומצאתם לכם אויב חלש. הם חלשים מכם. נראה אתכם יוצאים למלחמה בכוחות הבאמת גדולים המשחיתים את המדינה. תכף נגיע אליהם.

5.      יש בעיה בהומוסקסואליות. יש המון בעיות בהומוסקסואליות. העובדה שהולדת ילדים אינה "חלק אינטגרלי" מזוגיות הומוסקסואלית גורמת לעתים לתופעה של הדוניזם. חיים למען הרגע. לו הייתם פוקחים את עיניכם הייתם רואים יותר ויותר זוגות הומוסקסואלים שמביאים ילדים לעולם ומגדלים אותם באופן נפלא וערכי. אתם מדברים על מצוקות הילדים של ההומואים. אז שתדעו שיש מגזרים שבהם ילדים סובלים יותר. שיש ילדים שסובלים מהתעללות ומכות, לא מעט מהם במגזרים דתיים שונים. לא ראיתי צעדות מחאה לטובתם.

6.      יש בעיה גם בחיים הטרוסקסואליים. המון בעיות. עוד לא פגשתי משפחה בלי בעיה. פגשתי גם כמה משפחות רבנים עם בעיות קשות במשפחה. כולל אלימות במשפחה, פיזית ומילולית. כולל הזנחה רגשית קשה.

7.      יש המון מה לתקן בחיי המשפחה. גם בחיי המשפחה הדתית. אבל כל כך הרבה יותר קל לראות את האוייב שבחוץ. אתם חרדים אחי הדתיים הלאומיים מן התמורות בתרבות שמאיימות על חיי המשפחה שלכם. אין לכך כל קשר להומואים.

8.      הדיבורים על לכלוך וזוהמה אחי הדתיים מעידים על פיקסציות בתחום האנלי. כל מילה מיותרת.

9.      הדיבורים על לכלוך וזוהמה מזכירים יותר מדי עוד מגזרים "מלוכלכים" ש"מזהמים" את הסביבה בעצם קיומם. נכון. באירופה היו אלו היהודים. בישראל לא פעם מדברים כך על החרדים. ואפילו לפעמים על המתנחלים. הידד. קיבלנו מלחמת מיעוט במיעוט. מיעוט מזוהם במיעוט מזוהם. ראש הממשלה יכול לשפשף ידיו בהנאה. ככל שהמיעוטים יאכלו אחד את השני, כך הוא יוכל להמשיך בדרכו ללא שום ביקורת של ממש.

10. אתם מזכירים את המבול, ותועבה. אז אצלי, בסדר התועבות שיש להאבק בהן, יש כמה תועבות הרבה יותר דחופות. חלקן באחריות הישירה של הציבור הדתי. למשל- עיגון נשים וגזל ועושק של נשים באחריות בתי הדין רבניים שלכם. התורה מציינת בסיבות של המבול לא את היחסים ההומוסקסואליים, כי אם את החמס. כאשר בית דין רבני דורש מאשה מסורבת גט לוותר על המזונות שלה ולהוסיף עליהם מאות אלפי דולרים כדי שבעלה יתיר אותה מחיי נישואין שכללו מכות והתעללות, זהו שוד. חמס. למה לא תביאו מאה מאתיים אלף איש לזעוק על זה ? אתם מפחדים מהמבול או מהרבנים ?

11. והנה עוד פסוק בשבילכם היישר מיחזקאל יח. כִּי גַם אֶל-הֶהָרִים אָכַל, וְאֶת-אֵשֶׁת רֵעֵהוּ טִמֵּא.  עָנִי וְאֶבְיוֹן, הוֹנָה–גְּזֵלוֹת גָּזָל, חֲבֹל לֹא יָשִׁיב; וְאֶל-הַגִּלּוּלִים נָשָׂא עֵינָיו, תּוֹעֵבָה עָשָׂה.  בַּנֶּשֶׁךְ נָתַן וְתַרְבִּית לָקַח, וָחָי, לֹא יִחְיֶה, אֵת כָּל-הַתּוֹעֵבוֹת הָאֵלֶּה עָשָׂה–מוֹת יוּמָת, דָּמָיו בּוֹ יִהְיֶה. עני ועביון הונה- עושה תועבות. למה אתם לא נלחמים בכזה חירוף נפש את מלחמתם של העניים ? של העשוקים ? של נפגעי הבנקים ? של הריביות המטורפות שהן קודם כל עושק ! למה בעצם אתם לא נלחמים בבנקים ? הה ?  כולכם מכירים את מדיניות הבנקים שנותנים משכנתאות לאנשים שלא יעמדו בהם, ואז לוקחים את הכסף, לוקחים את הבית ומשאירים את האנשים בזבל. זאת לא תועבה זבולון אורלב ? לא. אלה הבנקים. אלה אנשים חזקים ועשירים ונקיים. נקיים מאוד. הם רק דופקים את העניים. לא את בני מינם.

12. במצעד הגאווה הקודם ראיתי את אחי החרדים עומדים ליד אחי חובשי הכיפות הסרוגות ומזילים ריר של שנאה כמו חיות מוכות כלבת. פיחס. הגעלתם אותי. אחר כך הלכתם להתפלל מנחה איפה שהוא . והכתוב אומר-     שִׁמְעוּ דְבַר-יְהוָה, קְצִינֵי סְדֹם; הַאֲזִינוּ תּוֹרַת אֱלֹהֵינוּ, עַם עֲמֹרָה.  יא לָמָּה-לִּי רֹב-זִבְחֵיכֶם יֹאמַר יְהוָה, שָׂבַעְתִּי עֹלוֹת אֵילִים וְחֵלֶב מְרִיאִים; וְדַם פָּרִים וּכְבָשִׂים וְעַתּוּדִים, לֹא חָפָצְתִּי.  יב כִּי תָבֹאוּ, לֵרָאוֹת פָּנָי–מִי-בִקֵּשׁ זֹאת מִיֶּדְכֶם, רְמֹס חֲצֵרָי.  יג לֹא תוֹסִיפוּ, הָבִיא מִנְחַת-שָׁוְא–קְטֹרֶת תּוֹעֵבָה הִיא, לִי; חֹדֶשׁ וְשַׁבָּת קְרֹא מִקְרָא, לֹא-אוּכַל אָוֶן וַעֲצָרָה.  יד חָדְשֵׁיכֶם וּמוֹעֲדֵיכֶם שָׂנְאָה נַפְשִׁי, הָיוּ עָלַי לָטֹרַח; נִלְאֵיתִי, נְשֹׂא.  טו וּבְפָרִשְׂכֶם כַּפֵּיכֶם, אַעְלִים עֵינַי מִכֶּם–גַּם כִּי-תַרְבּוּ תְפִלָּה, אֵינֶנִּי שֹׁמֵעַ:  יְדֵיכֶם, דָּמִים מָלֵאוּ.  טז רַחֲצוּ, הִזַּכּוּ–הָסִירוּ רֹעַ מַעַלְלֵיכֶם, מִנֶּגֶד עֵינָי:  חִדְלוּ, הָרֵעַ.  יז לִמְדוּ הֵיטֵב דִּרְשׁוּ מִשְׁפָּט, אַשְּׁרוּ חָמוֹץ; שִׁפְטוּ יָתוֹם, רִיבוּ אַלְמָנָה.  {ס}

13. אתה מבין זבולון אורלב ? (דברת עכשיו ברדיו וכינית את המצעד – מצעד התועבה) התועבה היא תפילות השוא של מי שלא שופט יתום ומי שלא רב את ריבה של אלמנה. אלו המסיתים לרצח הם המתועבים. הכותב- ישעיהו בן אמוץ פרק א. אתה יודע את זה כמובן. ישעיהו לא מדבר על הומואים. היו לו דברים חשובים יותר לריב עליהם. מי שלוחץ בחום את ידיהם של מנהלי בנקים, ושל עשירי עולם שעושקים את עובדיהם עבדיהם, שלא ידבר על מצעד תועבה. האמת היא שאני מתפלא עליך. השפה הזאת לא מתאימה לך. המכה בבחירות גרמה לך לנסות לקרוץ לחבורה של מרזל ?

15. מי שמוכר נשק לארגונים ולמשטרים אפלים ברחבי העולם עושה מעשה מתועב פי אלף מכמעט כל מעשה אחר שאני מסוגל להעלות על הדעת. אבל הוא תורם כסף ויושב אצלכם בבית כנסת בכותל המזרח.

16. ומה רוצים ההומואים לעזאזל ? הם רוצים את הזכות לחיות בכבוד. שלא יקראו להם בהמות. שלא יקללו אותם. שלא יתעבו אותם. שיתנו להם את האפשרות לחיות כאחד האדם. הם לא רוצים להזדווג ברחובות. הם לא רוצים להתערטל. הם לא רוצים להרוג אף אחד, הרב אברהם שפירא. הם לא קוראים מלחמה. הם לא פוגעים בקדושתה של העיר. אתם רוצים שהם ילכו למכה ? אתם משווים את עצמכם לפונדמנטליזם האיסלמי ? ככה אתם רוצים להיות ?  אז בבקשה. בואו נראה אם יש בכם טיפת שכל כדי לשבת עם האנשים האלה ולראות איך אתם עוזרים להם. לא שולחים אותם לטיפול כמו מצורעים, אלא יושבים איתם, כפי שיושבים אחים.    

17. לסיום: יקח הרבה זמן לנקות את הדם הרע שנשפך כאן. אני באופן אישי לא מוכן לשתוק יותר. די.  גדלתי  וחונכתי על מורכבות דתית, שבה יש זכויות גם לאחר ולשונה. שבה הבדלים נפתרים בדיבור. שבה יש חמלה גם על בר פלוגתא. אני מבין את הכאב שלכם על כך שהההומואים צועדים בירושלים. אני חושב שהוא מוטעה לחלוטין. שהוא נובע מרגשות פונדמנטליסטיים. במה צעדתו של האחר בעיר הקודש מחלל את קדושתה של העיר?  מה זה עושה לירושלים ? זה פוגע בקדוש ברוך הוא  ? הוא נעלב ?  זאת עמדה דתית ילדותית, פגנית, סגורה, לא פתוחה לדיאלוג, לא פתוחה להבנה.  אתם ברגרסיה אחים דתיים. כדאי שתתעוררו.  

 

הרשימה הקודמת בנושא: תתביישו לכם אחי הדוסים המעצבנים.

25 תגובות ל - סדום ועמורה, ותועבה ? לא ההומואים רבותי.

  1. מי מינה אותך לדבר בשם ובהגיון החרדים? ובשם עלבון או אי עלבון הקדוש ברוך הוא?
    ואם יש עוד עולות שלא נלחמים עליהם ,זה בהחלט לא תרוץ לא להלחם גם על עוול זה .
    בעניו ההתעררות שאתה קורא ,אין כאן יקיצה מתרדמה ,יש כאן עמידה על המשמר !

  2. לא ראיתי אוסף של שטויות יחד – כפי שכתבת כאן.

    חוסר הבנה, בורות ובעיקר אטימות וכן פאנטיות לא אינטליגנטית.

    זה מה שמאפיין את כתיבתך.

    1. כתבת עם חרדת החרדים מ"בהמיות" – אתה אינך יודע מה זה ומהיכן זה נלקח

    בפרשת איסורי הביאה (ויקרא יח, ג), ישנה השוואה בין כנען למצרים:
    "כמעשה ארץ מצרים אשר ישבתם בה לא תעשו, וכמעשה ארץ כנען אשר אני מביא אתכם שמה לא תעשו, ובחוקותיהם לא תלכו",
    ומסבירים הפרשנים, שמעשי המצרים והכנענים מקולקלים מכל האומות. הרמב"ן (שם) מפרש,
    ש"מעשה ארץ כנען- על העריות, שהיו הכנענים בהם רעים וחטאים… היו גם המצרים שטופים בזימה בכל העריות ובזכור ובבהמה"
    ומוסיף הרמב"ן (שם,כה):
    "החמיר הכתוב בעריות, בעבור הארץ שתטמא בהן, ותקיא הנפשות העושות".

    אין לי ספק שלך ישנה פרשנות אחרת

    2. הקשר בין הומוסקסואליות לבין הפרדה בין המינים – קשורה כמו משקוף למלפפון.

    לפי תפיסתך היה צריכה להיות הפרדה בין גברים לגברים ולא בין גברים לנשים.

    אבל אף אחד לא יבלבל אותך

    3. אין ספק שיש חריגות גם בציבור הדתי – אבל לעזאזל מה הקשר בין זה להתנגדות לסטיות כאלו או אחרות

    מצטער שאיני ממשיך לפרט – אבל פשוט את סתם משתלח
    כותב שטויות שאין להם שום קשר בין הנושא לבין הטיעונים

    הטיעונים שלך רלוונטים לחילוניים דתיים מוסלמים או נוצרים גברים ונשים – אין להם שום קשר לדיון

    אבל אם אפשר להשמיץ ולמלא עמוד – למה לא

    סובלנות מתחילה בזה שתתחיל להבין את המניעים של המתנגדים לך – לא ניסית ולכן אין לך שום סיכוי להבין

    בהצלחה לך

  3. היה כבר מי ששאל את השאלה הזאת:
    וַיֹּאמֶר מִי שָׂמְךָ לְאִישׁ שַׂר וְשֹׁפֵט, עָלֵינוּ
    יודעת מי זה היה דבורה ?
    והקדוש ברוך הוא, כבר המון זמן אני מחכה לאות ממך. תודה שהופעת.

  4. טענה טענה.
    1. הבנת הנקרא פשוטה. הבהמיות מתייחסת למשכב בהמה, לא למשכב זכר. עיין בציטוט שלך ותבין בעצמך.
    2. יש בעיה קשה בישיבות של החרדים. ברר קצת אצל מטפלים המתמחים בתחום והם יספרו לך עד כמה.
    3.אני מתייחס לבעיות אצל דתיים כי חזל אמרו, טול קורה. כוונתו של עניין, תקן קודם את הטעון תיקון אצלך לפני שאתה קופץ על אחרים.
    4. אני מבין היטב את כאבם של הדתיים. חושב שבטעות יסודו. התעוררתי בזעם כשראיתי את ההתלהבות של הציבור הדתי לאומי ביציאה נגד ההומואים שלא קשורה לשום דבר באמת חשוב.
    הבעיה היא שהיא כרוכה בהסתה לרצח כפי שהראתי בפוסט הקודם. אני חשתי קשור לציבור הדתי לאומי ועל כן כל כך כאב לי לראות אותו מתנהג כמו אספסוף מוסת. אני גם מבין את כאבם של שחקני ביתר אחרי הפסד. לא מצדיק אלימות. לא מצדיק התלהמות. מהדתיים ציפיתי ליותר.

  5. לא צריך להיות מומחה כדי לדעת שההומוסקסואליות נפוצה יותר בחברות שבהן קיימת הפרדה בין גברים ונשים…

  6. מי הם באמת אנשי סדום, ולמה הגיע להם, לדעת המקרא, למות?
    פיתחו תנ"ך ותקראו:
    "ואנשי העיר אנשי סדום נסבו על הבית מנער ועד זקן, כל העם מקצה"
    לא מזכיר משהו שקורה עכשיו, למשל, בכיכר השבת?
    "ויאמרו: גש הלאה. ויאמרו: האחד בא לגור ושפוט ישפוט" (לא מזכיר את ההפגנות נגד בית המשפט העליון?)
    "ויפצרו באיש בלוט מאוד ויגשו לשבור את הדלת".
    בקיצור, התנהגות פאשיסטית המזכירה את ההתנהגות של כל המאיימים על מצעד הגאוה, התנהגות שמתאימה לקסנופובים וגם להומופובים.
    והמשפט הידוע "ונדעה אותם" שפורש בטעות כעדות להומוסקסואליזם של הסדומיים, פירושו `נשפיל אותם` כפי שהיה מקובל כנראה בסדום לעשות לזרים (התנהגות אספסופית בריונית אופיינית למצביעי כיוון פוליטי מסויים), ועובדה שבני דמותם הבנימינים של אנשי סדום בפרשת "פלגש בגבעה" לא בחלו גם בנשים כקורבן לסוג של טקס אכזרי פרימיטיבי, שאין בינו לבין צעדה במצעד הגאוה ולא כלום, הוא מתאים לעארסים, לא ללפלפים שיצעדו במצעד, ואת העארסים-הפשיסטים מצא התנ"ך ראויים למות, לא את ה`פייגלאך` שלא היו כלל בסדום (ויש להניח שבחברה הסדומית, אם היו קיימים כמותם, הם היו נעשים קורבן ללינץ המוני)

  7. דברים אמיצים ונכונים כתבת, במיוחד מצד מי שהוא (כך אני מניחה) שייך לקהילה הדתית. אני באמת מקווה שהיום כבר לא משלמים מחיר אישי על השמעת דברים כאלה.
    לכאורה המאמר שלך צריך לדבר ללבו של כל דתי הרואה עצמו גם מוסרי, אלא שאני חוששת שלמרות הבקיאות שהפגנת אף מתנגד-מצעד לא ישתכנע יותר מדי, פשוט מפני שהמניעים במקרים האלה הם אף פעם לא באמת דתיים. הרי זה מה שאתה מדבר עליו בעצם.

  8. שהיא מסורתית ויש לה חברים וחברות מהמגזר ההומו-לסבי- אני מסכימה עם כל מילה.
    מילים כדרבנות- אני רק מקווה שהמילותיך הטובות והאמיתיות תגענה לאזניים הנכונות- שהן במובן מסויים גם הערלות.
    הרי האנשים שאתה מגנה כאן-מן הסתם לא ירצו להקשיב- מן מעגל קסמים כזה- מצער.

  9. על קול שפוי, שבראייתי אמור להיות בסיסי אצל כל אדם באשר הוא, ובטח אצל אדם אשר מגדיר את עצמו 'דתי', 'שומר תורה ומצוות' (בהתייחס לדבריו של רבי עקיבא על כלל גדול בתורה וכו'). קיצוניות זה מה שקורה כשמתנתקים מקול ההגיון, מהרגש שבמילים, מהחיבור האישי והרגשי למצוות, מאהבת ה' כמו גם אהבת האדם, באשר הוא אדם. אין לאף אחד זכות להיכנס לי לחדר המיטות, NOR לשלול זכותי לחיים.
    הגענו למציאות מגוחכת, עת הסתה לרצח היא צו השעה, שנאת אחים דלק להמונים.

  10. .
    בעיקר על כך שאף אחד מהציבור שלי – הדתי לאומי- לא מינף את ההתלהמות והנושא שהועלה כדי לברר משהו מלבד שנאה.
    "הנה דמותה של הציונות הדתית. חירשת למתרחש, מתעוררת באיחור, ותזכר לנצח על קנאותה. "

    וקצת כואבת על כל אחי ואחיותי שעודם בארון של בושה. והיציאה שלהם כרוכה כל הזמן בצורך להוכיח שהם באמת עשו הכל כדי להשתנות (ותמיד יטילו ספק בכח הרצון שלהם)

    אני מתביישת בי שלמרות שנאמתי נגד אלימות ובעד המצעד לא מצאתי אומץ לצאת ולהצטרף.

    התקופה הזו חידדה אצלי את תחושת אובדן הדרך
    לציבור שלי לא רק שאין מה לומר . הוא גם מצטרף בטמטום עדרי לחרדים, שמצאו סיבה לאחד את השורות

    תודה על זעמך הקדוש.

    לשנה הבאה בירושלים.

  11. בתור הומו: אמרת דברים מעניינים ונכונים. אבל השאלה היא מבחינת מה. אם מסתכלים על העולם הזה אז נכון שהומוסקסואלים הם אנשים רגילים לכל דבר. הדתיים לא מסתכלים על זה ככה, הם מסתכלים על "מהי מטרת הבריאה" ומבחינתם זה להקים משפחה ("פרו ורבו") ולכוון את העולם למטרה כלשהי. ואם תגיד "גם הומו יכול לגדל ילדים" אז נכון אבל יש את האיסור המפורש "לא תשכב את זכר משכבי אישה תועבה היא" וכל הרצונות האלה נראים אצל הדתיים כמבחן שהאדם עומד בו.
    אני מבין את מה שאתה מנסה לכתוב כי גם אני הומו ואני יודע שזאת לא בחירה. אבל אל תצפה להבנה של הדתיים. מה שמניע אותם זה האמונה באל והידיעה שהוא אסר מפורשות קיום יחסי מין הומוסקסואליים. זה יותר חזק מכל דבר אחר שהם מאמינים בו.
    כל טוב…

  12. גם כשמקבלים את האיסור המקראי נשארות המון שאלות לציבור הדתי ולרבניו שנשארות רלבנטיות
    כמו למשל: למה ההתנפלות דווקא על ה"חטא" הזה מכל שלל העבירות שמתרחשות אצלינו ?
    יש לכך הסברים שונים ומגוונים ורמזתי לחלקם. גם מי שחושב שהומוסקסואליות היא מבחן שאדם צריך לנסות לעמוד בו צריך לשאול את עצמו למה הוא מתנפל על מי שנכשל ? אנשים נכשלים בכל כך הרבה עבירות. יותר מזה: עבירות שהן בן אדם למקום אמורות לטעמי להשאר בין אדם למקום. (אגב- חזל, ואין לי הזמן לחפש כרגע, טענו שמצוות "הוכח תוכיח את עמיתך" קיימת רק כשיש סיכוי שהאיש ישמע לתוכחה.)
    ואם מדובר כאן על עבירות של "פרהסיה" טענתי שמה שהבנקים עושים (בחסות טריקים הלכתיים שמאפשרים להם לקחת ריבית) הוא ממש איסור על נשך. ריבית רצחנית שממיטה אנשים אל פי תהום לטובתם של עשירי עולם. הרבנים לא צועקים על זה. ועל עבירות אלו, נאמר תועבה, ועל עבירות אלו נאמר סדום, ועל עבירות אלו צעקו הנביאים, ועל עבירות אלה יגלו בני ישראל מארצם.

  13. היי אהרן. הכי החכמתי מהתגובה האחרונה, ושכתבת –

    "גם מי שחושב שהומוסקסואליות היא מבחן שאדם צריך לנסות לעמוד בו צריך לשאול את עצמו למה הוא מתנפל על מי שנכשל?"

    זה יעזור לי מאוד בהמשך. תודה ולילה טוב.

  14. אני חושב שמה שאתה כותב הוא כל כך פשוט והגיוני שלא ברור איך נעלמת בהירות מוסרית ואנושית כזו מן העין. מדוע יש צורך בדברים קולעים כל כך כדי להשתכנע ולהתרגש מאמת שאמורה להיות כל כך מונחת מתחת לעיני כל. אני חושב שחלק מהעניין קשור באיום שיש בהומוסקסואליות, גם כאשר האוריינטציה המינית העיקרית היא סטרייטית. במובן הזה הומוסקסואליות איננה נחלתם רק של הומוסקסואלים.דווקא כאשר היא מופיעה כהתנהגות אקסצנטרית, צבעונית,גרוטסקית הרבה פעמים כפי שאכן קורה במצעדי גאווה, היא הופכת למטרה יותר מוגדרת לשנאה המסתובבת בתוך הנפש ומחפשת כתובת חיצונית בעלת איפיונים מוצקים מבחינה שלילית. החברה הדתית בכלל והחרדית בפרט הן חברות שמרניות והאיום שהן חשות מכניסתו של כל ערעור על הסדר המוכר של הדברים, הוא ביטוי קיצוני יותר למה שקיים בכל חברה ובכל תרבות במידות כאלו ואחרות.זה מסביר את הרווחה וההתרגשות המוסרית שנשמעת כשאדם כמוך מבטא את האמת הזאת בפשטות אנושית וחמה, אבל מדוע אנחנו כל כך מתרגשים? אני חושב שחלק מהעניין הוא ההזדהות הלא מודעת שלנו עם החרדים ועם מה שהם מייצגים, דבר שמקשה מאוד לחשוב בפשטות פתוחה, תקיפה וחסרת אמוציות במובן הנקמני של המילה על גינוי ההומוסקסואליות. אגב, לא רק בחברה החרדית יש קשיים ואלימות רבה,היא קיימת גם בקהילה ההומוסקסואלית עצמה. הקושי ליצור מערכות זגיות יציבות ומתמשכות והמקום המרכזי של מיניות המנותקת מאספקטים עמוקים יותר של התקשרות רגשית, מבטאת לדעתי את השנאה הפנימית העמוקה של הומוסקסואלים רבים מהומוסקסואליות כאפיון עמוק וטבעי של הנפש. יותר קשה להדגים כאן, אבל שנאה כזו מתבטאת ללא צל של ספק גם ביחסים בין אב לבנו ,בתוך חברות אינטימית בין גברים וכו וכו ובכל המקרים היא מבטאת גרעין עמוק של איום שגם אם נוח לנו להרגיש שאנו פתורים ממנו, ולהשליך אותו על החרדים כמייצגיו הבלעדיים, הוא שם, חי ובועט. זה כמובן אינו מסביר פעולות כמו הסטה לרצח או מעשי אלימות ממש, אבל אני מזמין לחשוב על פיצול בין רעים לטובים שנוח לכולנו לקחת בו חלק גם בהקשר הזה ולקפח את מורכבות התופעה.

  15. וסליחה על האיחור.
    עם הרישא של דבריך אני מסכים.
    קשה לי קצת כשאתה נכנס לניתוחים עמוקים כל כך של נפש האדם, ובמיוחד של אוכלוסיות רחבות כל כך. בטריטוריות הללו אני חש יותר בנוח בחברתם של סימני שאלה.

  16. בסד
    אהרן אתה ממש צריך לדבר ולהכיר את הרב רון יוסף מנהל ארגון הו"ד
    נראה לי שצוכלו ביחד לפעול לשינוי חיובי בחברה הדתית
    http://www.hod.org.il
    והנייד של הרב 0509098699

פרסם תגובה